A meghúzási nyomaték
A gépjármûgyártók által megadott meghúzási nyomatékokat mindenképpen be kell tartani. Mindig az egymással átlósan szemben levõ kerékanyákat, illetve kerékcsavarokat kell egymás után meghúzni.

Nyomatékkulcs
A csavarok ill. anyák kézzel, érzés szerinti meghúzása nem mondható biztonságosnak. Ezért üzembiztonsági szempontból ajánlatos nyomatékkulcsot használni, amely lehetõvé teszi az elõírt meghúzási nyomaték pontos betartását.
Mindezt annak érdekében kell elvégezni, hogy:
A gépjármûgyártók által megadott meghúzási nyomatékokat mindenképpen be kell tartani. Mindig az egymással átlósan szemben levõ kerékanyákat, illetve kerékcsavarokat kell egymás után meghúzni.
Nyomatékkulcs
A csavarok ill. anyák kézzel, érzés szerinti meghúzása nem mondható biztonságosnak. Ezért üzembiztonsági szempontból ajánlatos nyomatékkulcsot használni, amely lehetõvé teszi az elõírt meghúzási nyomaték pontos betartását.
Mindezt annak érdekében kell elvégezni, hogy:
- a kerékrögzítõ menetes csapjai, csavarjai és anyái ne sérüljenek
- az összes csavar egyenletesen, azonos nyomatékkal legyen meghúzva
- a leszerelés megkönnyítésére, illetve azért, hogy egyáltalán lehetséges legyen a készletbe tartozó szerszámmal a csavarok kiengedése.
|
Menetfajta
|
Acél kerék
|
Könnyûfém kerék
|
|
Menetátmérõ 10 mm
|
50-60 Nm
|
60-70 Nm
|
|
Menet M12/1,25
|
50-70 Nm
|
60-80 Nm
|
|
Menet M12/1,5
|
80-100 Nm
|
100-120 Nm
|
|
Menet M14/1,5
|
110-130 Nm
|
120-140 Nm
|
|
Megjegyzés: 10 Nm = kb. 1 mkp
|
||


